Saturday 8 November 2014

MINYAK IKAN DAN PERKEMBANGAN OTAK KANAK-KANAK


Omegaguard Shaklee



OmegaGuard™

Kod Produk:10236 (90 capsules)


Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak omega 3 daripada ikan laut dalam. DHA dan EPA perlu diperoleh melalui pemakanan dan berkesan dalam mengurangkan keradangan serta menyokong fungsi sistem saraf dan mata.

Shaklee OmegaGuard™ ialah suplemen pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Satu sajian OmegaGuard™ membekalkan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




Bagaimana Omegaguard Membantu Perkembangan Minda Kanak-Kanak?



1. Manfaat Omega 3 untuk otak sangat banyak. Jika anda tergolong dikalangan yang mudah lupa atau susah mengingati sesuatu, Omega 3 adalah makanan terbaik untuk otak anda. Ia berperanan penting untuk perkembangan membran sel. Terdapat kajian yang membuktikan Omega 3 membantuperkembangan otak dan memori pada kanak-kanak dan dewasa.



2. Omega 3 juga baik untuk kesihatan jantung. Penelitian menunjukkan bahawa Omega 3 dapat mencegah penyakit jantung dan penyakit lain yang berkaitan dengan jantung. Ini adalah kerana Omega 3 mengurangkan risiko aritmia (denyutan abnormal jantung) dan tekanan darah tinggi.

3. Omega 3 menurunkan kadar kolesterol. Satu kajian membuktikan pengambilan ikan yang kaya dengan Omega 3 secara teratur dapat meningkatkan kolesterol baik dan menurunkan kadar trigliserida (lemak dalam darah)

4. Omega 3 baik untuk kesihatan mata dan penglihatan secara umum. Ini kerana Omega 3 merupakan komponen utama retina

5. Omega 3 dapat membantu mengurangkan tekanan atau stress. Omega 3 membantu menangani stress ringan.

6. Omega 3 juga dapat menurunkan risiko pembekuan darah. Omega 3 memiliki sifat antikoagulan yang mempengaruhi trombosit untuk membekukan darah. Ini melancarkan peredaran darah dan menghindari pembuluh darah tersumbat (mengakibatkan stroke)

7. Omega 3 sangat penting untuk wanita hamil. Ia terbukti bermanfaat untuk perkembangan kesihatan fizikal dan mental bayi.

8. Omega 3 dapat mengurangi ketidakselesaan ketika haid. Terdapat dua jenis Omega 3 iaitu EPA dan DHA yang mengurangkan paras prostaglandin. Paras prostaglandin yang tinggi semasa haid membuatkan kontracksi rahim meningkat dan berlaku kekejangan otot.

9. Omega 3 memiliki sifat anti-inflamasi (anti keradangan) dan sangat bermanfaat untuk pesakit asma, eczema dan radang sendi.

10. Omega 3 sangat baik untuk meningkatkan kesihatan anak secara menyeluruh dari segi fizikal dan mental. Kanak-kanak yang mengambil Omega 3 terbukti mempunyai kemampuan belajar yang lebih baik. Omega 3 juga memberi manfaat kepada anak-anak yang menderita disleksia, dyspraxia dan ADHD.

11. Omega 3 dapat mencegah penyakit Alzheimer.

12. Kajian menunjukkan Omega 3 dapat membantu pesakit dengan inflamasi perut seperti IBS, Ulceratice Colitis dan Colitis.

13. Pesakit yang mempunyai alergik juga sangat disarankan mengambil Omega 3.

14. Omega 3 bermanfaat untuk diabetes. Satu kajian menunjukkan Omega 3 menurunkan trigliserida dan apoproteins, dan tidak ada kesan sampingan kepada kawalan glikemik.

15. Sebuah kajian menunjukkan bahawa pasangan yang merancang untuk mempunyai zuriat, sedang hamil atau sedang menyusukan anak sangat disarankan pengambilan Omega 3 untuk membantu perkembangan bayi yang sempurna.

16. Omega 3 berperanan meningkatkan penyerapan vitamin larut lemak (vitamin A, D, E dan K). Vitamin tersebut diperlukan oleh tubuh kita untuk melawan infeksi, menjaga kesihatan mata dan kulit, kawalan jantung, pembekuan darah dan tulang yang kuat.

APA TANDA KEKURANGAN OMEGA 3?


Tertekan atau stress
Kulit kering atau gatal
Rambut dan kuku rapuh
Sakit sendi 


APA SHAKLEE BOLEH BANTU?



OmegaGuard
90 kapsul
Runcit RM136
Hubungi saya untuk harga istimewa


Hubungi saya untuk konsultasi berkaitan produk Shaklee





Rakan Shaklee Anda
Nur Zawani bt Mohd Sahir
♥ SMS/WhatsApp : 019-323 9808
♥ Emel : pamasalman4u@gmail.com
♥ FB Page: Pakej Sihat
♥ blog : pakejsihat.blogspot.com


0 comments:

Post a Comment