Wednesday 3 December 2014

AIR BERSIH DAN SIHAT DENGAN WATER PITCHER SHAKLEE (PART 1)

Adakah air yang kita minum bersih dan sihat?


Bila bercakap pasal air...hari-hari pasti kita kena minum air..air ni keperluan yang utama...tapi pernahkah kita terfikir setiap air yang kita teguk itu benar-benar bersih dan terbaik untuk kesihatan kita..bukan sekadar penghapus dahaga semata-mata...

Sanggup tak anda minum air seperti dalam gambar di bawah ni?

 
Air sakit
Mesti tak sanggupkan?kadang2 air yang keluar dari paip kita tu mmg nampak bersih..tapi sebenarnya berpenyakit dan kotor ,tetapi mata kasar kita tidak dapat melihat segala bendasing itu...


Kenapa perlu minum Air Bersih?



Terdapat beberapa sebab kenapa perlu minum air pada waktu yang betul. Antara sebab-sebab tertentunya ialah :

* 2 gelas air setelah bangun tidur – bantu replenish liquid dalam tubuh/ gantian-air dalam organ-organ kerana tubuh tidak mendapat air dalam tempoh 6-8 jam waktu tidur. Ini amat penting untuk ‘activate’ internal organ.


* 1 gelas air, 30 minit sebelum makan – menyediakan esofagus dan sistem penghadaman (termasuk perut dan laluan nya) menerima makanan dan bantu proses penghadaman yang lebih efektif. Menurut kajian di Eropah, 90% orang yang minum air kosong sebelum makan mempunyai tahap kesihatan penghadaman yang lebih baik, dan kurang berisiko untuk mendapat kanser kolon.

* 1 gelas air sebelum mandi – membantu menurunkan tekanan darah.

* 1 gelas air sebelum tidur – membantu mengelakkan serangan strok/angin ahmar dan bantu tubuh untuk sistem kardiovaskular yang sihat. Amalan ini juga membantu kurangkan rasa lapar di waktu malam seperti disahihkan kajiannya oleh University of Washington.

*** Amalan minum 2.5L air kosong yang bersih setiap hari, 45% membantu mencegah kanser kolon, mengurangkan risiko kanser payudara sebanyak 79%, dan 50% kanser hempedu. (Hasil kajian yang dipersetujui oleh pakar kesihatan seluruh dunia)
cara minum air bersih yang betul










pakejsihat


019-3239808

Baca dengan lebih lanjut di Air bersih dan sihat denga Water Pitcher Shaklee (Part 2)

COD Area: Seri Iskandar,Bota,Parit,Beruas,Manjung

Your Shaklee Independent Distributor
zawani sahir


 Shaklee ID : 1065860
 Blog: http://pakejsihat.blogspot.com/
 Email :pamasalman4u@gmail.com



0 comments:

Post a Comment